Gruppträning i Borås

Välkommen på gruppträning där en instruktör leder dig genom hela passet. Våra pass är olika långa så att Du som medlem hittar något som passar dig och har möjlighet att kombinera ihop passen för bästa möjliga utväxling och variation.

* Träningen som passar den ringrostiga eller nybörjaren.

Gruppträning i Borås

Fartfyllda pass

BodyCombat™

Ett konditionspass som hämtar sin inspiration från box- och kampsporten och utförs utan redskap. Ett välutvecklat koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Slag och sparkar utförs till musik i olika förkoreograferade kombos. Fokus ligger på att ha roligt men också på att utmana sig själv och skapa träningsglädje. Alla kan vara med, du bestämmer vart din ribba ligger. Passlängd 60/45 min

Spinning X-press

Ett högintensivt spinningpass med många intervaller motståndsvariationer. Hög puls genom hela passet. Passlängd 30 min

Spinning Förbränning *

Ett svettigt spinningpass som varierar i tempo och tuffhet med lättare partier som ökar på förbränningen. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 45 min

Cirkel Mix

Ett cirkelpass där du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Redskap av olika slag används. Funktionell Cirkel Mix har inslag av TRX band som är ett speciellt remsystem för att göra olika övningar där du utnyttjar din egen kroppsvikt för att träna styrka, smidighet, balans och kondition. Passlängd 30/45/60 min

HIIT Strength

Högintensiv intervallträning med styrka i fokus. Vi använder stång, vikter och bräda där vi varvar olika styrkeövningar.  Passar alla. Passlängd 30 min

Zumba *

Ett fartfyllt, roligt och framför allt enkelt danspass med influenser från salsa, merengue, cumbia och reggaeton. De olika stilarna byggs upp i olika låtar och ger dig möjlighet att svänga ordentligt på höfterna. Passar dig som nybörjare. Passlängd 50/60 min

Lugnare pass

BodyBalance™

Yogainspirerat pass med influenser från pilates och tai chi. Du övar upp din styrka, rörlighet samt ditt mentala fokus. Ett välutvecklat koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer.

MAQ (Muscle Action Quality) *

Rörlighet och styrkepass för hela kroppen. Vi använder en trästav för att utmana kroppen. Passet går i långsamt tempo så du har gått om tid att känna hur och vart rörelsen tar. Passar alla. Passlängd 30 min

Funktionell StyrkeYoga *

Här hittar du ditt mentala fokus genom att träna balans, styrka och rörlighet. Passlängd 60 min

Yinyoga *

Yin står för lugnet och stillheten. Här utvecklar du kropp, sinne och själ i en härlig harmoni. Vi vill komma åt kroppens fascia, bindväv, istället för musklerna. Detta uppnås genom att inte gå så djupt i stretchen och hålla positionen en längre stund. Med andningen i fokus utvecklar yogan din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, du utgår från dig själv och din dagsform. Passlängd 60 min

Yoga *

Vi lägger fokus på andningens relation till tekniker och rörelser. Här utvecklar du kropp, sinne och själ i en härlig harmoni. Vi arbetar i ett flöde av kroppspositioner som främjar rörlighet, muskeluthållighet och balans. Med andningen i fokus utvecklar yogan din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, du utgår från dig själv och din dagsform. Passlängd 60 min

Styrkepass

BodyPump™

Ett grymt styrkepass med skivstång och vikter där du jobbar med uthållighet för att nå bästa resultat. Ett välutvecklat koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Du arbetar med kroppens alla stora muskler och använder dig av vikter för att anpassa till din egen nivå. Passet är förkoreograferat till musik för att få ut maximal träningsglädje. Passlängd 45 min

BEAT Superset

En träningsform där andning, hjärta och muskelträning ska få utvecklas ihop. För dig som vill ha ett alternativ till gymmet eller som vill ta styrketräningen till en nivå högre. Med skivstång och vikter utför vi styrketräning i takt till musik, i ett tempo som gör att du fortfarande kan fokusera på teknik o säkerhet. Medel – Intensivt, kan även utföras av nybörjare. Passlängd 30 min.

CirkelGym *

Ett cirkelträningspass  i gymmet där vi använder oss av gym-maskinerna. Ett helkroppspass där vi arbetar i intervaller med styrka i fokus. Passar dig som nybörjare. Passlängd 60 min

HIIT Strength

Högintensiv intervallträning med styrka i fokus. Vi använder stång, vikter och bräda där vi varvar olika styrkeövningar.  Passar alla. Passlängd 30 min

Cirkel Mix

Ett cirkelpass där du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Redskap av olika slag används. Funktionell Cirkel Mix har inslag av TRX band som är ett speciellt remsystem för att göra olika övningar där du utnyttjar din egen kroppsvikt för att träna styrka, smidighet, balans och kondition. Passlängd 30/45/60 min

Core *

Styrka- och stabilitetsträning för främst mage och rygg. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, utmärkt för hållningen och för att hålla kroppen stark och skadefri. För större utmaning kan det förekomma olika typer av redskap såsom Kettlebell, miniband, bollar m fl. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 30 min

Funktionell Cirkel Mix

Ett cirkelpass där du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Redskap av olika slag används. Funktionell Cirkel Mix har inslag av TRX band som är ett speciellt remsystem för att göra olika övningar där du utnyttjar din egen kroppsvikt för att träna styrka, smidighet, balans och kondition. Passlängd 30/45/60 min

Styrka Intervall

Intervallträning med fokus på styrka. Passlängd 30 min

Gympa pass

Gympa *

Kondition, balans, rörlighet och styrka. Vi jobbar igenom hela kroppen och avslutar med stretch. Passlängd 60 min

StyrkeGympa *

Kondition, balans, rörlighet och styrka med gummiband. Vi tränar styrkeintervaller och därefter kondition med två syretoppar och avslutar med stretch. Passlängd 60 min