Våra pass – Beskrivning

Här hittar du full beskrivning av samtliga våra pass. Passen är antingen 60, 45 eller 30 minuter långa.

BodyCombat™ – Ett konditionspass som hämtar sin inspiration från box- och kampsporten och utförs utan redskap. Ett koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Slag och sparkar utförs till musik i olika förkoreograferade kombos. Fokus ligger på att ha roligt men också på att utmana sig själv och skapa träningsglädje. Alla kan vara med, du bestämmer vart din ribba ligger. Passlängd 30/60 min

BodyMind – Här hittar du ditt mentala fokus genom att träna balans, styrka o rörlighet med träningsformerna Chiball, Pilates och Yoga som bas. Passlängd 60 min

BodyPump™ –  Ett grymt styrkepass med skivstång och vikter där du jobbar med uthållighet för att nå bästa resultat. Ett koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Du arbetar med kroppens alla stora muskler och använder dig av vikter för att anpassa till din egen nivå. Passet är förkoreograferat till musik för att få ut maximal träningsglädje. Passlängd 60 min

Box –  En träningsform inspirerad av olika kampsporter. Vi använder boxhandskar och mitsar (slag-och sparkkuddar) och utför olika slag- och sparkkombinationer parvis. Detta varvas även med kortare konditions- och styrkeövningar. Allt utövas efter egen förmåga vilket gör detta till ett roligt och utmanande pass som passar alla. Passlängd 45 min

Core – Styrka- och stabilitetsträning för främst mage och rygg. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, utmärkt för hållningen och för att hålla kroppen stark och skadefri. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 30 min

CoreBalance – Styrkepass som utmanar mage, rygg, rumpa och lår. Förbättrar din balans och hållning med hjälp av lätta vikter. Se vidare förklaring på ”Core”. Passlängd 30 min

CoreBoll – Ett styrkepass för hela kroppen, fokus på mage och rygg, med pilatesboll som redskap.  Bör ha förkunskaper ifrån corepass. Passlängd 30 min

CoreKettlebell – Ett styrkepass för hela kroppen, fokus på mage och rygg, med kettlebell som redskap. Kettlebell kan liknas vid en kula med handtag. Se vidare förklaring på ”Core”. Passlängd 30 min

CrossChallenge – Ett stationspass där vi arbetar i intervaller. Du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Passlängd 30/45 min

CrossChallenge Light – Ett lättare stationspass där vi arbetar i intervaller. Du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Passlängd 30 min

DanceMix –  Ett fartfyllt och utmanande danspass med härlig musik som passar alla danssugna. Passlängd 45 min

Dynamisk Yoga – En yogaform av Hatha Yoga och stretch. Vi arbetar i ett flöde av kroppspositioner som främjar rörlighet, muskeluthållighet och balans. Med andningen i fokus utvecklar yogan din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, du utgår från dig själv och din dagsform. Passlängd 60 min

Gympa – Kondition, balans, rörlighet och styrka. Vi jobbar igenom hela kroppen och avslutar med stretch. Passlängd 60 min

Gympa utan hopp – Kondition, balans, rörlighet och styrka utan redskap. Inga hopp förekommer. Passlängd 60 min

HIIT Cardio – Högintensiv intervallträning med mål att nå din egen maxpuls och förbättra din kondition. Passar alla. Passlängd 30 min

HIIT Plyo – Högintensiv intervallträning med fokus på spänst och explosivitet. Passlängd 30 min

Konditionspass – Varierar mellan våra olika 30 min konditionspass såsom HIIT Cardio, HIIT Plyo och Spinning Puls. Passlängd 30 min

Load n’ explode – Styrketräningspass till koreograferad musik. Träning för hela kroppen där vi använder skivstång, lösa vikter och den egna kroppsvikten. Fokus ligger på tunga vikter och få repetitioner för att maximera styrketillväxt – du väljer vikterna själv. Passlängd 30 min

Les Mills – Fredagspasset består av ett av våra licenserade Les Mills pass, BodyCombat och BodyPump, se respektive passbeskrivning för mer detaljerad info. Passlängd 60 min

Lättare gympa – Ett gympapass med lättare övningar. Passar dig som nybörjare och som har svårt att utföra för tunga övningar. Passlängd 60 min

Pilates – Med fokus på andning och kroppshållning utförs de flesta övningarna liggandes på matta i lugnt tempo. Vid varje övning tränas flera muskelgrupper samtidigt och ökar din styrka och kroppskontroll. Passlängd 45 min

Spinning Förbränning – Ett spinningpass som varierar i tempo och tuffhet med lättare partier och som ökar på förbränningen. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 45 min

Spinning Puls – Ett högintensivt spinningpass med många intervaller motståndsvariationer. Hög puls genom hela passet. Passlängd 30 min

Styrkepass – Varierar mellan våra olika 30 min styrkepass såsom Core, CoreKettlebell, Strength med flera. Passlängd 30 min

Yoga – Vi lägger fokus på andningens relation till tekniker och rörelser. Här utvecklar du kropp, sinne och själ i en härlig harmoni. Passlängd 60 min

Zumba – Ett fartfyllt, roligt och framför allt enkelt danspass med influenser från salsa, merengue, cumbia och reggaeton. De olika stilarna byggs upp i olika låtar och ger dig möjlighet att svänga ordentligt på höfterna. Passlängd 45/60 min