Våra pass – Beskrivning

Här hittar du full beskrivning av samtliga våra pass. Passen är antingen 60, 45 eller 30 minuter långa.

Afro – Ett fartfyllt, roligt och härligt danspass med afrikanska rytmer. Passlängd 60 min

BEAT  Superset – En träningsform där andning, hjärta och muskelträning ska få utvecklas ihop. För dig som vill ha ett alternativ till gymmet eller som vill ta styrketräningen till en nivå högre. Med skivstång och vikter utför vi styrketräning i takt till musik, i ett tempo som gör att du fortfarande kan fokusera på teknik o säkerhet. Medel – Intensivt, kan även utföras av nybörjare. Passlängd 30 min. Passlängd 30 min

BodyBalance™ – Yogainspirerad klass som utvecklar dig både fysiskt och mentalt. Ett välutvecklat koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Musiken är inspirerande och tar dig igenom enklare yogaövningar i ett utmanande flöde med influenser från Tai Chi och Pilates. Andningen är central i alla övningar vilka anpassas efter den nivå du befinner dig på. Du går stärkt från klassen med en känsla av ett stort lugn och fokus. Ett pass för alla. Passlängd 60 min

BodyCombat™ – Ett konditionspass som hämtar sin inspiration från box- och kampsporten och utförs utan redskap. Ett välutvecklat koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Slag och sparkar utförs till musik i olika förkoreograferade kombos. Fokus ligger på att ha roligt men också på att utmana sig själv och skapa träningsglädje. Alla kan vara med, du bestämmer vart din ribba ligger. Passlängd 60 min

BodyFlow – Här hittar du ditt mentala fokus genom att träna balans, styrka o rörlighet med träningsformen Pilates som bas. Passlängd 60 min

BodyPump™ –  Ett grymt styrkepass med skivstång och vikter där du jobbar med uthållighet för att nå bästa resultat. Ett välutvecklat koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Du arbetar med kroppens alla stora muskler och använder dig av vikter för att anpassa till din egen nivå. Passet är förkoreograferat till musik för att få ut maximal träningsglädje. Passlängd 60 min

Cirkel i gymmet – Ett cirkelträningspass  i gymmet där vi använder oss av gymmaskinerna. Ett helkroppspass där vi arbetar i intervaller med styrka i fokus. Passar dig som nybörjare. Passlängd 60 min

Core (CoreMix)- Styrka- och stabilitetsträning för främst mage och rygg. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, utmärkt för hållningen och för att hålla kroppen stark och skadefri. För större utmaning kan det förekomma olika typer av redskap såsom Kettlebell, miniband, bollar m fl. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 30 min

CorePlus – Styrkepass som utmanar mage, rygg, rumpa och lår. Förbättrar din balans och hållning. Redskap såsom Kettlebell, lättare vikter,miniband m fl kan användas för att få extra motstånd och utmaning. Se vidare förklaring på ”Core”. Passlängd 45 min

CrossChallenge (CrossChallenge Basic) – Ett cirkelpass där du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Basicpasset är anpassat för dig som är nybörjare. Passlängd 45 min

CrossChallenge Light – Ett lättare stationspass där vi arbetar i intervaller. Du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Passlängd 30 min

CrossTRX – Cirkelpass där vi jobbar funktionellt och utmanar kroppen i styrka, smidighet, kondition och balans. Jobba självständigt eller med en kompis är valfritt. Passet kan bestå av 6 stationer med 2 övningar, varav 4 övningar görs med TRX. TRX står för Total body Resistance Training, och är ett speciellt remsystem som används i olika övningar. Passlängd 60 min

Dynamisk Yoga – En yogaform av Hatha Yoga och stretch. Vi arbetar i ett flöde av kroppspositioner som främjar rörlighet, muskeluthållighet och balans. Med andningen i fokus utvecklar yogan din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, du utgår från dig själv och din dagsform. Passlängd 60 min

Gympa – Kondition, balans, rörlighet och styrka. Vi jobbar igenom hela kroppen och avslutar med stretch. Passlängd 60 min

Gympa utan hopp – Kondition, balans, rörlighet och styrka utan redskap. Inga hopp förekommer. Passlängd 60 min

HIIT Cardio – Högintensiv intervallträning med mål att nå din egen maxpuls och förbättra din kondition. Passar alla. Passlängd 30 min

HIIT Plyo – Högintensiv intervallträning med fokus på spänst och explosivitet. Passlängd 30 min

Konditionspass – Varierar mellan våra olika 30 min konditionspass såsom HIIT Cardio, HIIT Plyo och Spinning Puls. Passlängd 30 min

LatinMix – Ett fartfyllt, roligt och härligt danspass med latinska rytmer i så väl musik som dans som ger dig möjlighet att svänga ordentligt på höfterna. Passlängd 60 min

Lättare gympa – Ett gympapass med lättare övningar. Passar dig som nybörjare och som har svårt att utföra för tunga övningar. Passlängd 60 min

MAQ (Muscle Action Quality) – Rörlighet och styrkepass för hela kroppen. Vi använder en trästav för att utmana kroppen. Passet går i långsamt tempo så du har gått om tid att känna hur och vart rörelsen tar. Passar alla. Passlängd 45 min

Teknikpasset – Med fokus på teknik och kroppshållning hjälper instruktören dig hitta den rätta tekniken i de olika övningar som kan vara svårt att gå igenom ordentligt under ett pass. Passet finns tillgängligt vid förfrågan från medlemmar eller när instruktören ser behov av det och benämns på bokningssidan vilket pass det är kopplat till.  Perfekt för dig som är nybörjare. Passlängd 30 min

Spinning Förbränning – Ett spinningpass som varierar i tempo och tuffhet med lättare partier och som ökar på förbränningen. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 45 min

Spinning X-press – Ett högintensivt spinningpass med många intervaller motståndsvariationer. Hög puls genom hela passet. Passlängd 30 min

Styrkepass – Varierar mellan våra olika 30 min styrkepass såsom Core,  Hiit Strength med flera. Passlängd 30 min

StyrkeGympa – Kondition, balans, rörlighet och styrka med gummiband. Vi tränar styrkeintervaller och därefter kondition med två syretoppar och avslutar med stretch. Passlängd 60 min

Yoga – Vi lägger fokus på andningens relation till tekniker och rörelser. Här utvecklar du kropp, sinne och själ i en härlig harmoni. Passlängd 45/60 min

Zumba – Ett fartfyllt, roligt och framför allt enkelt danspass med influenser från salsa, merengue, cumbia och reggaeton. De olika stilarna byggs upp i olika låtar och ger dig möjlighet att svänga ordentligt på höfterna. Passar dig som nybörjare. Passlängd 60 min