Våra pass – Beskrivning

Här hittar du full beskrivning av samtliga våra pass. Passen är antingen 60, 45 eller 30 minuter långa.

BodyCombat™ – Ett konditionspass som hämtar sin inspiration från box- och kampsporten och utförs utan redskap. Ett koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Slag och sparkar utförs till musik i olika förkoreograferade kombos. Fokus ligger på att ha roligt men också på att utmana sig själv och skapa träningsglädje. Alla kan vara med, du bestämmer vart din ribba ligger. Passlängd 60 min

BodyFlow – Här hittar du ditt mentala fokus genom att träna balans, styrka o rörlighet med träningsformen Pilates som bas. Passlängd 60 min

BodyPump™ –  Ett grymt styrkepass med skivstång och vikter där du jobbar med uthållighet för att nå bästa resultat. Ett koncept som finns över hela världen och är det samma vart du än kommer. Du arbetar med kroppens alla stora muskler och använder dig av vikter för att anpassa till din egen nivå. Passet är förkoreograferat till musik för att få ut maximal träningsglädje. Passlängd 60 min

Core – Styrka- och stabilitetsträning för främst mage och rygg. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, utmärkt för hållningen och för att hålla kroppen stark och skadefri. För större utmaning kan det förekomma olika typer av redskap såsom Kettlebell, miniband, bollar m fl. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 30 min

CorePlus – Styrkepass som utmanar mage, rygg, rumpa och lår. Förbättrar din balans och hållning. Redskap såsom Kettlebell, lättare vikter,miniband m fl kan användas för att få extra motstånd och utmaning. Se vidare förklaring på ”Core”. Passlängd 45 min

CrossChallenge – Ett stationspass där vi arbetar i intervaller. Du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Passlängd 45 min

CrossChallenge Light – Ett lättare stationspass där vi arbetar i intervaller. Du tränar hela kroppen, både styrka, explosivitet och kondition. Passlängd 30 min

Dynamisk Yoga – En yogaform av Hatha Yoga och stretch. Vi arbetar i ett flöde av kroppspositioner som främjar rörlighet, muskeluthållighet och balans. Med andningen i fokus utvecklar yogan din kroppskännedom och din medvetna närvaro. Inga förkunskaper behövs, du utgår från dig själv och din dagsform. Passlängd 60 min

Gympa – Kondition, balans, rörlighet och styrka. Vi jobbar igenom hela kroppen och avslutar med stretch. Passlängd 60 min

Gympa utan hopp – Kondition, balans, rörlighet och styrka utan redskap. Inga hopp förekommer. Passlängd 60 min

HIIT Cardio – Högintensiv intervallträning med mål att nå din egen maxpuls och förbättra din kondition. Passar alla. Passlängd 30 min

HIIT Plyo – Högintensiv intervallträning med fokus på spänst och explosivitet. Passlängd 30 min

Konditionspass – Varierar mellan våra olika 30 min konditionspass såsom HIIT Cardio, HIIT Plyo och Spinning Puls. Passlängd 30 min

LatinMix – Ett fartfyllt, roligt och härligt danspass med latinska rytmer i så väl musik som dans som ger dig möjlighet att svänga ordentligt på höfterna. Passlängd 60 min

Lättare gympa – Ett gympapass med lättare övningar. Passar dig som nybörjare och som har svårt att utföra för tunga övningar. Passlängd 60 min

Pilates – Med fokus på andning och kroppshållning utförs de flesta övningarna liggandes på matta i lugnt tempo. Vid varje övning tränas flera muskelgrupper samtidigt och ökar din styrka och kroppskontroll. Passlängd 60 min

Spinning Förbränning – Ett spinningpass som varierar i tempo och tuffhet med lättare partier och som ökar på förbränningen. Passar dig som är nybörjare. Passlängd 45 min

Spinning X-press – Ett högintensivt spinningpass med många intervaller motståndsvariationer. Hög puls genom hela passet. Passlängd 30 min

Styrkepass – Varierar mellan våra olika 30 min styrkepass såsom Core,  Hiit Strength med flera. Passlängd 30 min

Yoga – Vi lägger fokus på andningens relation till tekniker och rörelser. Här utvecklar du kropp, sinne och själ i en härlig harmoni. Passlängd 45/60 min

Zumba – Ett fartfyllt, roligt och framför allt enkelt danspass med influenser från salsa, merengue, cumbia och reggaeton. De olika stilarna byggs upp i olika låtar och ger dig möjlighet att svänga ordentligt på höfterna. Passar dig som nybörjare. Passlängd 60 min